58

28maj10

Jeg bilder mig ind, at jeg er forelsket. Stort set hver eneste gang, jeg møder en pige, som er interesseret i mig. Jeg svor at handle anderledes efter sidste gang, hvor tykke tråde fra følelsesdasen hang i mig lang tid efter, jeg trak mig ud.

Nu er hænderne på vej ned i den tykke masse igen. På overfladen er hele checklisten krydset af: Hun er fornuftig, intelligent og selvstændig og har orden i tingene. Hun siger ting ligeud. Hun er usnobbet, ligefrem og nede på jorden. Kemien er til et 12-tal, og hun er vanvittigt sød.

Men nu er hun på en måde en del af mig, og derfor kravler blåsorte, bebyldede dæmoner ud af mine porer og ud over hende, når vi er ude sammen. De viser mig hendes fejl. Jeg kigger på usandsynligt smukke og sexede kvinder omkring os og får pludselig lyst til alle andre end hende. Alt andet må være bedre end det, jeg har. Jeg ser ned på hende for at kunne lide mig.

Jeg går i panik, for jeg er ikke forelsket, selvom jeg ikke tør indrømme det for nogen. Har jeg nogensinde været forelsket? Nej, aldrig lykkeligt. For havde nogen af forelskelserne været lykkelige havde dæmonerne også kravlet på dem og tværet dem ind i pus og urenheder som straf for, at de kunne lide mig.

Jeg viser hende alle mine dårlige sider. Åbner mig op og stiller skarpt på dem. Jeg forsøger at skræmme hende væk, fordi jeg er så stor en kujon, at jeg ikke tør afvise hende. Men hun er tålmodig. Forstår. Smiler og sætter hovedet på skrå og griner til mig.

Jeg har lige forladt hende efter en aften i byen. Hun var opsat og forventningsfuld, men jeg kunne ikke. Jeg sagde, at jeg blev nødt til at køre hjem for at sove. Trække mig ind i mig selv, lade mig omfavne af dynen og håbe, at morgenen ikke kom.

Men den kom og sms’erne er i gang igen. Jeg er sunket i til albuerne nu, og jeg er skrækslagen. Jeg tror ikke på, der findes ligeværdig kærlighed.

Gør du, nummer 59?

No Responses Yet to “58”

  1. Skriv en kommentar

Skriv et svar

