59

01jun10

Det gør jeg faktisk, ja. Men jeg tror også, at det somme tider tager noget tid at finde den, og at de af os, der slæber rundt på et skåret og ituslået selvværd somme tider er nødt til at spille med, indtil den dag, hvor vi endelig tør tro på, at vi har ligeså meget at byde ind med, som dem, der af helt uforklarlige årsager lader til at holde af os.

For mit eget vedkommende har mine forløb med kærester – med en enkelt undtagelse – fulgt det samme mønster hver gang. Det starter med, at en eller anden fyr ikke tager nej for et svar, men er virkelig insisterende i sin kurtiseren. I begyndelsen er jeg ikke interesseret, og finder det ofte nærmest let belastende. På et tidspunkt er det som om, at jeg begynder at se ham rigtigt, og pludselig bliver parader og skyklapper flået fra ansigt og øjne, og fra det ene øjeblik til det andet, er jeg fuldblodsforelsket. Herefter følger en fase på ca. 1 måned, hvor alting er rundt og blødt i kanten, og jeg er nærmest lykkeligt.

Og så rykker spøgelserne ind med deres klamme knogler, rådne lugt og kæder, som hele tiden rasler let truende i kælderen.

For ved jeg ikke godt inderst inde, at jeg er den, der vil det mest? Og at det bare er et spørgsmål om tid, før han finder ud af, hvem og hvad jeg i virkeligheden er – og viger bort i rædsel?

Det er her, spillet begynder. For uanset hvor mange timer man bruger hos diverse psykologer og coaches, og uanset hvor mange selvhjælpsbøger, man læser, kan man ikke øve sig i at være kæreste uden at være i et forhold. Og jeg tror ikke altid, at ærlighed er vejen frem. Hvis jeg var sammen med en fyr, der i tide og utide havde brug for bekræftelse, ville jeg være den, der var smuttet. Der er ikke meget, der er så usexet, som manglende selvværd. Derfor er min teori, at man på de områder i livet, hvor man af den ene eller den anden grund er bagud på point, må fake sig igennem de første svære gange, indtil man til sidst begynder at tro på det.

Jeg tror, at det virker. Jeg kan i hvert fald mærke, at der for mit eget vedkommende bliver mindre og mindre usikkerhed og mere og mere grounding for hver gang jeg indgår i et nyt forhold – men det tager tid.

Søde nummer 60: Hvad er din modus operandi i nye forhold?

No Responses Yet to “59”

  1. Skriv en kommentar

Skriv et svar

