62

07jun10

Jeg hader alle de klicheer, som overfriske peptalktyper disker op med. Virker de overhovedet for nogen? I bedste fald kan de ikke have en effekt, der varer længere end et sukkerfix.

Hvilket leder mig til det næste irriterende træk ved peptalktyper: De fyrer dem af konstant. Naturligvis. Når de har så kort effekt, må man bombarbere modtagerne som diskoteksgæster i stroboskoplys.

Lad mig give et eksempel på en kliche blandt peptalkere: ”Sigt efter månen. Selvom du ikke rammer, lander du stadig blandt stjernerne.”

Jeg vil overlade tolkningen af sætningen som en øvelse til læseren, men jeg kan afsløre, at den er fejlagtig på alle niveauer. Både i overført og bogstavelig betydning.

Er der noget, som nummer 63 kan se lige igennem?

No Responses Yet to “62”

  1. Skriv en kommentar

Skriv et svar

